افرادی که دارای ناتوانی در یادگیری هستند بیشتر در اثر COVID-19 جان خود را از دست می دهند

23نوامبر 2020- دولت انگلیس به دلیل "عدم محافظت" از افراد دارای اختلال یادگیری که شش برابر بیشتر احتمال دارد از COVID-19 بمیرند، مورد سرزنش قرار گرفت.

گزارش سازمان بهداشت عمومی انگلستان(PHE) نشان داده است که میزان مرگ و میر در بین افراد دارای ناتوانی یادگیری در مقایسه با افراد گروه سنی 18 تا 34 سال، 30 برابر بیشتر است.

بر اساس داده هایی که از 21 مارس تا 5 ژوئن جمع آوری گردید، مشخص شد که از هر 100000 نفر ، 451 نفر ثبت شده با اختلال یادگیری به دلیلCOVID-19 در این دوره فوت کرده اند. با این حال ، کارشناسان فکر می کنند این رقم می تواند خیلی بیشتر باشد.

موسسه ی خیریه اختلالات یادگیریMencap ، دولت انگلیس را مورد انتقاد قرار داده و از آن خواسته است تا برای کمک به کسانی که از قبل دارای مشکلات بهداشتی چشمگیری هستند، اقدامات بیشتری انجام دهد.

دن اسکورر، رئیس سیاست گذاری این خیریه، گفت: دولت نتوانسته است از برخی از آسیب پذیرترین شهروندان ما محافظت کند. دهه ها سرمایه گذاری کم در مراقبت های اجتماعی باعث شده است که اکثر افراد دارای ناتوانی در یادگیری، هیچ حمایتی برای درک دستورالعملهای همواره در حال تغییر برای ایمن ماندن و دسترسی به آزمایش نداشته باشند.این موضوع، همراه با تعطیلیNHS برای همه ی مراقبتها، بجز مراقبت های اورژانسی، به وضوح تأثیر مخربی بر روی افراد مبتلا به ناتوانی یادگیری داشته است و سطوح از قبل تکان دهنده ی مرگ زودرس و نابرابری های سلامتی را در میان آنها تشدید کرده است.

نائومی براون، اهل Surreyدر ماه آوریل برادرش آدام را به دلیل ابتلا بهCOVID از دست داد. او در یک مرکز مراقبتی زندگی می کرد و با وجود داشتن علائم کلاسیک ویروس کرونا، تا زمان بستری شدن در بیمارستان، تحت آزمایش قرار نگرفته بود.

نائومی براون در گفتگو با بی بی سی گفت: شنیدن و خواندن گزارش هایی از این دست، باعث تعجب من نمی شود، بلکه بشدت مرا ناراحت می کند. افرادی مانند آدام، که صدایی ندارند که بتوانند مشکلشان را بگویند، فقط در تاریکی نگه داشته می شوند و مورد بی اعتنایی قرار می گیرند. فقط  ما، خانواده ها هستیم که می توانیم بجای افرادی مثل برادرم صحبت کنیم و از آنها دفاع کنیم.

پروفسور جان نیوتن، مدیر بهبود سلامتPHE ، خواستار اقدام برای جلوگیری وقوع مجدد این اتفاق شد.

وی افزود: این بسیار نگران کننده است که یکی از آسیب پذیرترین گروه های جامعه ما در جریان موج اول همه گیری این همه رنج برده است. اما با گسترش بیماری در سراسر کشور، لازم است که اقدامات دقیق و سختگیرانه تری برای کنترل عفونت در صورت تماس با فردی که دارای نقص یادگیری است، -خواه در یک مرکز مراقبتی زندگی کند یا نه-، انجام دهیم.

منبع:

https://www.diabetes.co.uk/news/2020/nov/people-with-learning-disabilities-more-likely-to-die-from-covid-19.html